Анонси









         

        Установите Flash player для просмотра!

        Інформація для громадян, які приїхали з Автономної Республіки Крим, міста Севастополь, Донецької та Луганської області
        Для вирішення питань, пов'язаних з тимчасовим перебуванням, слід звертатися за телефоном "гарячої лінії":
        724-095
        Телефони в районах



         



        Назад

        Як відбувається створення та оплата Е-лікарняних?

        Фонд соціального страхування України розпочинає здійснювати оплату Е-лікарняних

        В Україні розпочинається перехід закладів охорони здоров’я на створення електронних медичних висновків замість видачі паперових листків непрацездатності. Для застрахованих осіб програмні засоби автоматично формуватимуть на їх підставі е-лікарняний – такий електронний листок непрацездатності не потребує дублювання на бланку та наділений повним переліком функцій паперової версії.

        Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо. Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників.

        На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Зверніть увагу, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовому виді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.

        Отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ.

        Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100 % середнього доходу.

        Що змінюється для працівника?

        Відтепер застрахованій особі, щодо страхового випадку якої сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду соціального страхування України. Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на сайті Пенсійного фонду. Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття).

        Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ. Слідкувати за станом перерахування коштів на рахунки роботодавців працівники можуть онлайн в телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників. У щоденній звітності в розрізі регіонів оновлюється інформації щодо профінансованої дати, в яку подано заяву-розрахунок.

        Що змінюється для роботодавця?

        Зміни торкнуться оформлення роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняними працівників. Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.

        Чи вносяться зміни до процедури призначення матеріального забезпечення?

        Комісії із соціального страхування на підприємствах продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення як і раніше незалежно від виду лікарняного. Вони зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

        Як відбувається створення та оплата е-лікарняних?

        Щороку українські лікарі видають понад 5 мільйонів листків непрацездатності. Однак після завершення перехідного етапу та повного переходу закладів охорони здоров’я на формування електронних медичних висновків, лікарняні формуватимуться автоматично!

        А необґрунтоване нарахування допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України, відійде у минуле, адже впровадження е-лікарняних:

        ● унеможливить обіг фальсифікованих листків непрацездатності;

        ● упередить випадки зловживань у закладах охорони здоров’я при видачі листків непрацездатності;

        ● дозволить виключити суб’єктивні помилки при оформленні лікарняних;

        ● забезпечить лікарів достовірною інформацією згідно структурованих довідників з їх автоматичним оновленням.

        На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Слідкувати за станом фінансування, як і раніше, можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

        Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві?

        Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень цього року, однак уже зараз багато роботодавців почнуть працювати з електронною версією звичних лікарняних. Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.

        Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі?

        ● Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.

        ● Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

        Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua/

        ● Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення.

        ● На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду дії е-лікарняного.

        ● Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).

        ● Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому вигляді або в електронному.

        ● Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.

        ● Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

        Положення про комісію: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640.

        ● Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.

        ● Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.

        ● Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку.

        Роз'яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180.

        Щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846.

        ● Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).

        ● Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.

         

        Пресслужба виконавчої дирекції
        Фонду соціального страхування України

        Назад

        14 Грудня 2020 15:18
        У Департаменті соціального захисту населення Чернігівської обласної державної адміністрації працюють телефони «гарячої» лінії для консультацій громадян з низки питань соціальної сфери, а саме: - (0462) 72 40 95 – з питань надання соціальних послуг громадянам похилого віку та особам з інвалідністю, зокрема у період карантину, постановки на облік внутрішньо переміщених осіб, влаштування осіб до інтернатних установ; - (0462) 72 80 60 - з питання соціального захисту постраждалих учасників антитерористичної операції, зокрема в частині забезпечення санаторно-курортним лікуванням, наданням послуг з психологічної реабілітації,  надаються консультації з питань забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням, наданням особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю реабілітаційних послуг, забезпечення автотранспортом, надання матеріальної допомоги через органи соціального захисту населення; - (04622) 5 60 97 – з питань адресних соціальних виплат, консультації щодо порядку призначення всіх видів державних допомог, житлових субсидій та компенсацій; - (0462) 72 40 92- з питань надання роз’яснень спеціалістам підприємств та найманим працівникам щодо застосування норм трудового законодавства, у тому числі про регулювання соціально-трудових відносин на підприємстві шляхом укладення колективного договору, про розрахунок середньої заробітної плати, методичної допомоги підприємствам щодо пільг та компенсацій за шкідливі умови праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та інших питань оплати праці; - (04622) 5 99 38 – з питань пільгового забезпечення громадян. Лінії працюють у робочі дні з 08:00 до 13:00 та з 14:00 до 17:00.