Анонси

         
         
         
         

        Положення про Департамент соціального захисту населення

        Назад

         
        Розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації №388 від 24 лютого 2025 р. "Про затвердження Положення про Департамент соціального захисту населення Чернігівської обласної державної адміністрації"

         

        ПОЛОЖЕННЯ

        про Департамент соціального захисту населення

        Чернігівської обласної державної адміністрації

         

        1. Департамент соціального захисту населення Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) утворюється головою Чернігівської обласної державної адміністрації, входить до складу Чернігівської обласної державної адміністрації та в межах Чернігівської області забезпечує виконання покладених на нього завдань. Скорочена назва – ДСЗН Чернігівської ОДА.

        2. Департамент підпорядковується голові Чернігівської обласної державної адміністрації та є підзвітним і підконтрольним Міністерству соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики). Діяльність Департаменту координується в межах повноважень Національною соціальною сервісною службою України (далі – Нацсоцслужба).

        3. Департамент взаємодіє з Нацсоцслужбою у виконанні визначених для нього завдань.

        4. Департамент забезпечує на території Чернігівської області реалізацію державної політики з питань соціальної підтримки і надання соціальних послуг сім’ям та особам, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах (зокрема особам похилого віку, особам з інвалідністю, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім’ям з дітьми, малозабезпеченим особам, багатодітним, внутрішньо переміщеним особам, дітям, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством мають право на пільги (крім пільг з оплати житлово-комунальних послуг, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу).

        5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, Мінветеранів, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови Чернігівської обласної державної адміністрації, а також положенням про Департамент.

        6. Основними завданнями Департаменту є:

        1) підготовка пропозицій до проєктів державних цільових, галузевих і регіональних програм у сфері соціальної політики, в тому числі програм підвищення рівня життя, посилення ролі сім’ї як основи суспільства;

        2) виконання програм і заходів у сфері соціального захисту населення, спрямованих на покращення становища сімей;

        3) організація на території Чернігівської області надання соціальних послуг і проведення соціальної роботи шляхом визначення потреб населення у соціальних послугах, розвитку відповідних закладів, установ, служб і залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги;

        4) координація діяльності та контроль за виконанням структурними підрозділами соціального захисту населення районних державних адміністрацій завдань і заходів, спрямованих на розв’язання питань, що належать до його компетенції; нагляд за дотриманням вимог законодавства щодо призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України, надання практичної, консультаційно-правової та організаційно-методичної допомоги;

        5) сприяння органам місцевого самоврядування у розв’язанні питань соціально-економічного розвитку відповідних територій, громадським та іншим організаціям, волонтерам – у проведенні ними роботи з питань соціального захисту сімей, у тому числі сімей з дітьми, малозабезпечених, багатодітних, молодих сімей, дітей, осіб з інвалідністю, осіб похилого віку та інших вразливих категорій населення;

        6) методичне забезпечення та координація надання адміністративних послуг соціального характеру через органи місцевого самоврядування, центри надання адміністративних послуг.

        7. Департамент відповідно до визначених повноважень:

        1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики, Нацсоцслужби, забезпечує контроль за їх реалізацією;

        2) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;

        3) аналізує стан і тенденції соціального розвитку на території  Чернігівської області та вживає заходів для усунення недоліків;

        4) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку Чернігівської області;

        5) вносить пропозиції щодо проєкту відповідного місцевого бюджету;

        6) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

        7) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

        8) розробляє в межах компетенції проєкти розпоряджень голови Чернігівської обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення;

        9) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

        10) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови Чернігівської обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи Чернігівської обласної державної адміністрації;

        11) бере участь у підготовці звітів голови Чернігівської обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії Чернігівської обласної ради;

        12) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Чернігівської обласної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали, статистичну, адміністративну, оперативну звітність з питань, що належать до його компетенції, для подання голові Чернігівської обласної державної адміністрації, Мінсоцполітики, Нацсоцслужбі;

        13) забезпечує реалізацію заходів щодо запобігання корупції;

        14) готує в межах повноважень проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп, бере участь у їх розробленні;

        15) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;

        16) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад;

        17) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

        18) постійно інформує населення про виконання своїх повноважень, визначених законом;

        19) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань виконання наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади у сфері соціального захисту населення;

        20) виконує повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;

        21) забезпечує в межах повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

        22) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

        23) забезпечує в межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

        24) забезпечує захист персональних даних;

        25) готує пропозиції стосовно вдосконалення нормативно-правової бази з питань, що належать до його компетенції, і вносить їх в установленому порядку на розгляд Чернігівській обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики, Нацсоцслужбі;

        26) проводить моніторинг з проблемних питань реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення, готує та подає пропозиції щодо їх врегулювання Чернігівській обласній державній адміністрації, Мінсоцполітики,  Нацсоцслужбі;

        27) координує, контролює та забезпечує у межах повноважень виконання державних цільових програм;

        28) у сферах соціальної підтримки населення, забезпечення державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян:

        а) виконує координаційно-методичні функції та проводить моніторинг з питань надання та виплати:

        державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; державної соціальної допомоги на догляд (крім державної соціальної допомоги на догляд особам, зазначеним у пунктах 1–3  частини першої статті 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»); щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, одинокими особами, які досягли 80-річного віку; тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку; державної допомоги сім’ям з дітьми; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; соціальних стипендій студентам (курсантам) закладів фахової передвищої та вищої освіти; допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам; одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, що спричинені соціальним становищем, внаслідок яких особа частково або повністю не має здатності (не набула здатності або втратила її) чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя і брати участь у суспільному житті; інших видів державної підтримки відповідно до законодавства;

        компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги відповідно до законодавства;

        б) забезпечує організацію та координацію роботи, пов’язаної з обліком внутрішньо переміщених осіб;

        в) здійснює контроль за правильністю і своєчасністю призначення та виплати структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій та виконавчих органів місцевого самоврядування компенсацій та інших соціальних виплат, виконанням інших заходів щодо соціального захисту населення, відповідно до законодавства;

        г) проводить координацію та методичний супровід діяльності органів місцевого самоврядування базового рівня, центрів надання адміністративних послуг щодо забезпечення ними приймання заяв і відповідних документів для призначення державної соціальної допомоги, зокрема, із застосуванням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» та передання їх органу, що призначає державну соціальну підтримку;

        ґ) виконує координаційно-методичні функції, проводить моніторинг і контролює в межах компетенції надання установлених законодавством пільг та реалізацію заходів щодо соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів праці, одиноких непрацездатних громадян, депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, дітей-сиріт, багатодітних сімей та інших вразливих категорій громадян, координує роботу підприємств, установ, організацій з цих питань;

        д) організовує та координує роботу, пов’язану із визначенням / підтвердженням статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, на яких поширюється дія закону України «Про жертви нацистських переслідувань»;

        е) забезпечує організацію, контроль та методичне керівництво щодо санаторно-курортного лікування пільгової категорії громадян, осіб з інвалідністю, а також виплати грошових компенсацій замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян;

        29) у сферах надання соціальних послуг населенню, проведення соціальної роботи:

        а) забезпечує реалізацію державної політики з питань надання соціальних послуг і соціальної роботи в Чернігівській області;

        б) узагальнює визначені виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, районними державними адміністраціями потреби в соціальних послугах, визначає потреби населення у соціальних послугах, що надаються на території Чернігівської області, оприлюднює відповідні результати;

        в) інформує населення регіону про перелік соціальних послуг, їх зміст і порядок надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я;

        г) забезпечує ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на території Чернігівської області;

        ґ) розробляє, готує на затвердження, забезпечує фінансування та виконання регіональних програм у частині задоволення потреб осіб / сімей у соціальних послугах, розроблених за результатами визначення потреб населення Чернігівської області в соціальних послугах;

        д) здійснює контроль за дотриманням вимог Закону України «Про соціальні послуги»;

        е) проводить моніторинг надання соціальних послуг, оцінювання їх якості та оприлюднення відповідних результатів на обласному рівні;

        є) координує діяльність суб’єктів системи надання соціальних послуг на обласному рівні;

        ж) забезпечує взаємодію надавачів соціальних послуг, органів, установ, закладів, фізичних осіб – підприємців, які в межах компетенції надають на обласному рівні допомогу вразливим групам населення та особам / сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та / або здійснюють їх захист;

        з) забезпечує збір, аналіз та поширення відповідно до законодавства інформації щодо надання соціальних послуг, сприяння впровадженню успішного досвіду надання соціальних послуг;

        и) забезпечує надання в Чернігівській області соціальних послуг особам / сім’ям відповідно до їхніх потреб;

        і) здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, спрямованих на фінансування соціальних послуг;

        ї) забезпечує дотримання прав отримувачів соціальних послуг;

        й) забезпечує в межах повноважень організацію соціального замовлення; бере участь в оцінюванні конкурсних пропозицій, які подаються недержавними надавачами соціальних послуг, на конкурс із залучення бюджетних коштів для надання соціальних послуг;

        к) забезпечує в межах повноважень публічні закупівлі соціальних послуг;

        л) забезпечує організацію роботи зі створення та розвитку мережі закладів, установ, служб з надання соціальних послуг особам, сім’ям / особам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, у тому числі дітям з інвалідністю;

        м) проводить координацію та методологічне забезпечення діяльності Чернігівського обласного центру соціальних служб;

        н) проводить роботу, пов’язану зі зміцненням матеріально-технічної бази інтернатних установ, інших закладів, установ та служб, які надають соціальні послуги, підвищенням якості соціальних послуг, які ними надаються, вносить пропозиції щодо обсягу фінансування для утримання цих установ, закладів, служб;

        о) організовує та контролює взаємодію інтернатних установ системи соціального захисту населення з органами Національної поліції;

        п) забезпечує роботу Наглядової ради щодо діяльності інтернатних установ системи соціального захисту населення та координує роботу громадських рад при інтернатних установах;

        р) вирішує питання щодо направлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, до закладів, установ, служб, що надають соціальні послуги, зокрема, з питань, пов’язаних із влаштуванням осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю до інтернатних установ системи соціального захисту населення;

        с) сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі платних, відповідно до законодавства;

        т) співпрацює з недержавними надавачами соціальних послуг;

        у) сприяє громадським об’єднанням, волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам, які потребують волонтерської допомоги, та в поширенні інформації про організації та установи, що залучають до своєї діяльності волонтерів, фізичних осіб, організації та установи;

        ф) у межах компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;

        х) у межах компетенції координує роботу структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій, виконавчих органів місцевого самоврядування щодо опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, цивільна дієздатність яких обмежена;

        ц) подає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування при формуванні проєктів відповідних місцевих бюджетів пропозиції щодо передбачення у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення відповідних коштів на компенсацію витрат суб’єктів, що надають соціальні послуги;

        ч) співпрацює із закладами освіти в напрямі підготовки та підвищення кваліфікації соціальних працівників, фахівців із соціальної роботи, координує роботу з підвищення їхньої кваліфікації;

        ш) сприяє реінтеграції в суспільство бездомних осіб та соціальній адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, відповідно до законів України «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей», «Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк»;

        щ) взаємодіє зі структурними підрозділами Чернігівської обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, міграційної служби, внутрішніх справ, а також з центрами зайнятості, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності з питань розвитку соціальних послуг на території Чернігівської області;

        30) взаємодіє з органом пробації відповідно до законодавства;

        31) бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень на будівництво установ і закладів соціального захисту населення;

        32) у сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю:

        а) сприяє розвитку реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, подає органам місцевого самоврядування пропозиції щодо потреби в реабілітаційних установах, а також організації надання реабілітаційних послуг шляхом залучення недержавних організацій;

        б) координує діяльність реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю обласного підпорядкування;

        в) координує роботу місцевих структурних підрозділів соціального захисту населення в частині прийняття документів щодо забезпечення окремих категорій населення допоміжними засобами реабілітації;

        г) веде облік осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю та організовує роботу із забезпечення їх автомобілями (в тому числі безоплатного та пільгового) відповідно до законодавства;

        ґ) координує та контролює виплату компенсаційних виплат, передбачених законодавством;

        д) аналізує та узагальнює потребу в забезпеченні осіб з інвалідністю автомобілями, в забезпеченні осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення санаторно-курортним лікуванням та компенсаційними виплатами, передбаченими законодавством;

        е) бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення;

        є) створює умови для адаптації та інтеграції осіб з інвалідністю у суспільство;

        33) організовує та забезпечує внутрішній контроль діяльності установ, організацій, що належать до сфери його управління, за результатами проведеної роботи звітує Мінсоцполітики;

        34) забезпечує координацію роботи за веденням централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ); Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб; підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі;

        35) забезпечує контроль за діяльністю підпорядкованих установ;

        36) виконує інші передбачені законодавством повноваження.

        8. Департамент для здійснення своїх повноважень і завдань має право:

        1) здійснювати контроль за дотриманням законодавства з питань,
        що належать до компетенції Департаменту;

        2) отримувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Чернігівської обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та від їхніх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання визначених для нього завдань;    

        3) залучати до виконання окремих завдань, участі у вивченні окремих питань фахівців інших структурних підрозділів Чернігівської обласної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їхніми керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

        4) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Чернігівської обласної державної адміністрації з питань соціального захисту населення;

        5) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку та комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

        6) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції.

        9. Департамент в установленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами Чернігівської обласної державної адміністрації, її апаратом, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами, організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої роботи щодо забезпечення виконання строків, періодичності отримання та передання інформації, необхідної для належного виконання визначених для нього завдань і проведення запланованих заходів.

        10. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади голова Чернігівської обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням із Мінсоцполітики в установленому законодавством порядку.

        11. Директор Департаменту:

        1) здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Департаменті;

        2) подає на затвердження голові Чернігівської обласної державної адміністрації Положення про Департамент;

        3) затверджує посадові інструкції працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними;

        4) планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Чернігівської обласної державної адміністрації;

        5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту;

        6) звітує перед головою Чернігівської обласної державної адміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи;

        7) може входити до складу колегії Чернігівської обласної державної адміністрації;

        8) вносить пропозиції стосовно розгляду на засіданнях колегії, утвореної Чернігівською обласною державною адміністрацією, питань, що належать до компетенції Департаменту, розробляє проєкти відповідних рішень;

        9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

        10) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами Чернігівської обласної державної адміністрації, з Мінсоцполітики, Нацсоцслужбою, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями – за дорученням керівництва Чернігівської обласної державної  адміністрації;

        11) видає в межах повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Накази нормативно-правового спрямування, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або є міжвідомчими, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Мін’юсту;

        12) подає на затвердження голові Чернігівської обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

        13) розпоряджається коштами в межах кошторису Департаменту, затвердженого головою Чернігівської обласної державної адміністрації;

        14) здійснює добір кадрів;

        15) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту;

        16) призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, здійснює присвоєння їм рангів державних службовців, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

        17) приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності;

        18) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту;

        19) забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього службового трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

        20) погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників місцевих управлінь соціального захисту населення, інтернатних закладів, інших установ, що належать до сфери управління Департаменту;

        21) виконує інші повноваження, визначені законодавством.

        Директор Департаменту здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби в Департаменті.

        12. Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані Мінсоцполітики, головою Чернігівської обласної державної адміністрації.

        13. Директор Департаменту може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади директором Департаменту відповідно до законодавства про державну службу.

        14. Для погодженого розв’язання питань, що належать до компетенції Департаменту, в ньому може утворюватися колегія.

        Персональний склад колегії затверджується головою Чернігівської обласної державної  адміністрації за поданням директора Департаменту.

        Рішення колегії виконуються згідно з наказами директора Департаменту.

        15. Для розроблення рекомендацій і пропозицій щодо основних напрямів діяльності Департаменту, обговорення програм і розв’язання інших питань в Департаменті можуть утворюватися ради (наукові, громадські) та комісії.

        Склад рад і комісій, положення про них затверджує директор Департаменту.

        16. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова Чернігівської обласної державної адміністрації в межах відповідних бюджетних призначень.

        17. Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує голова Чернігівської обласної державної адміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 (зі змінами).

        18. Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

         

         

         

        Назад

         

        Версія для людей з вадами 

        зору

         

         

        Гарячі телефонні лінії

        "Інформація для внутрішньо переміщених осіб за телефоном "гарячої лінії"::
        (04622) 5-99-38
        Телефони в районах